· Tomasz Siroń · Technologia
Klienci z branży produkcyjnej
Klienci z branży produkcyjnej to zupełnie inne wyzwania niż obsługa IT dla sektora rozrywkowego. Ostatnio przejęliśmy pełną obsługę IT dla jednego z klientów zatrudniającego ponad 100 pracowników. Zajmuje się produkcją elementów stalowych. Początkowym problemem IT były... niedostępne drukarki. Zdarzało się, że nagle znikały z sieci, co generowało frustrację pracowników biura.
Wdrożyliśmy proste, ale skuteczne narzędzie do monitorowania, SmokePing. Pozwolił on nam na bieżąco śledzić dostępność urządzeń. Drukarki i inne kluczowe urządzenia zostały przypisane do odpowiednich grup. Szybko odkryliśmy, że przyczyną problemów była dynamiczna konfiguracja adresów IP oraz funkcje oszczędzania energii, które wyłączały urządzenia w najmniej oczekiwanych momentach, a funkcja ta nie zawsze działała poprawnie 😉
W trakcie planowej wizyty nasz serwisant skonfigurował problematycznym drukarkom statyczne adresy IP, a tam, gdzie było to potrzebne, wyłączył oszczędzanie energii. Teraz, gdy urządzenie przestaje działać, od razu dostajemy powiadomienie, które generuje zgłoszenie w systemie ticketowym Jira. W ten sposób skróciliśmy czas reakcji i zapewniliśmy ciągłość pracy, co docenił klient.
W ramach kompleksowej obsługi IT firm, oprócz codziennej obsługi zdalnej regularnie odwiedzamy oddziały klienta. Podczas planowanych wizyty specjaliści Helpdesk nie tylko przeglądają salki konferencyjne i sprzęt, ale także rozmawiają z pracownikami, wychwytując problemy, które czasem umykają w zgłoszenia. Dzięki takiemu podejściu wszystko działa sprawnie, a klient ma pewność, że zawsze jesteśmy o krok przed potencjalnym problemem.
Efekt? Zmniejszona liczba zgłoszeń i spokojniejsza praca dla całego zespołu.